flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Повернення справ після апеляційного розгляду до суду першої інстанції

29 березня 2019, 10:28

Зміни у Кодексі адміністративного судочинства суттєво вплинули не лише на громадян, які звертаються до суду, але й на працівників судових установ. Наші колеги вже неодноразово розповідали про новації законодавства у попередніх публікаціях. Ми ж сьогодні хочемо зупинитись на процедурі повернення адміністративних справ після їхнього апеляційного перегляду, відповідальними за яку є секретарі судового засідання.

У Кодексі адміністративного судочинства України повернення адміністративних справ до суду І інстанції після їхнього апеляційного перегляду регламентується статтею 326, у якій зазначено, що після закінчення апеляційного провадження матеріали справи, крім тих що зберігаються виключно в електронній формі, повертаються до суду першої інстанції, який її розглядав, у п’ятиденний строк з дня вручення постанови (ухвали) учасникам справи.

Про алгоритм дій, яких повинен дотримуватись секретар судового засідання, для повернення адміністративної справи до суду першої інстанції розповімо вам сьогодні у нашій статті.

  • І перше, на що варто звернути увагу, – це «п’ятиденний строк».

Адже досить часто виникають ситуації, коли учасник судового процесу, недочитавши до кінця вимоги статті 326, переконливо наполягає на тому, що протягом п’яти днів після розгляду справа має бути повернута до суду першої інстанції. На жаль, ця думка хибна.  Як би суду апеляційної інстанції не хотілося пришвидшити процес повернення справи, зробити це раніше, ніж учасник отримає постанову (ухвалу), він не може.

  • Тепер з’ясуємо, коли постанову (ухвалу) суду можна вважати врученою.

Відповідно до частини 6 статті 251 Кодексу адміністративного судочинства України днем вручення судового рішення є день, коли

  • судове рішення вручено під розписку;
  • суд отримав повідомлення про доставлення копії судового рішення на офіційну електронну адресу особи;
  • у поштовому повідомленні проставлено відмітки про вручення судового рішення
  • у поштовому повідомленні проставлено відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи;
  • у поштовому повідомленні проставлено відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, що зареєстровані у встановленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила суду іншої адреси.

Таким чином, підставою повернення справи до суду першої інстанції для секретаря судового засідання буде отримання підтвердження про вручення постанови (ухвали) учасникам справи.

Підсумовуючи, варто виділити два ключові аспекти які мають бути дотримані при виконанні вимог статті 326. Перший: наявність підтвердження про вручення постанови (ухвали) учасникам справи та другий: повернення справи у п’ятиденний термін.

 

🔹🔹🔹

Changes The Code Of Administrative Procedure Of Ukraine significantly influenced not only the citizens turning to the court but also the employees of judicial institutions.

Our colleagues have repeatedly said about the innovations of legislation in previous publications. Today, we will consider the procedure for the return of administrative cases after their appeal review, for which the secretaries of the court session are responsible.

 

За інформацією відділу забезпечення судового процесу