flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Судово-юридична газета: Як заповнювати електронну декларацію: декілька корисних порад

05 березня 2019, 10:15

В прес-службі Сьомого апеляційного адмінсуду звернули увагу на деякі важливі аспекти.

З 1 січня 2019 року розпочався новий етап подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2018 рік. Про це вирішила нагадати прес-служба Сьомого апеляційного адміністративного суду, а також надала декілька порад щодо того, як швидко та правильно заповнити декларацію.

Відповідно до статті 45 Закону України «Про запобігання корупції» державні службовці, інші суб’єкти декларування зобов’язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік за формою, яку визначає Національне агентство, при цьому система з кожним новим етапом працює краще.

Увагу декларантів звертають на те, що необхідно зробити для правильного та швидкого заповнення е-декларації:

  • перевірте адресу електронної поштової скриньки, яка вказана у персональному кабінеті Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування;
  • перевірте термін дії та працездатність Вашого електронного цифрового підпису для роботи з реєстром. Для отримання інформації про термін дії ЕЦП необхідно завантажити посилений сертифікат особистого ЕЦП з веб-сайту акредитованого центру сертифікації ключів (далі — АЦСК), у якому отримано ЕЦП. Після цього натиснути на сертифікат подвійним кліком лівої кнопки миші та у вікні, яке відкриється, переглянути термін дії сертифікату ЕЦП. Якщо термін дії сертифікату сплинув, скористатись ЕЦП неможливо. У такому разі вам необхідно звернутись до АЦСК та отримати новий ЕЦП.

Після отримання нового ЕЦП необхідно зайти на сторінку входу до реєстру і скористатись посиланням: «Я загубив/змінив свій приватний ключ». У полі «Поточна електронна адреса» потрібно вказати електронну поштову скриньку, з якою зареєстрований декларант в Реєстрі, та натиснути кнопку «Вислати код для відновлення». На вказану поштову скриньку надійде лист «Зміна ЕЦП | ЄДИНИЙ ДЕРЖАВНИЙ РЕЄСТР ДЕКЛАРАЦІЙ». Для зміни ЕЦП необхідно перейти за посиланням у листі, після цього у полі АЦСК обрати акредитований центр сертифікації ключів, у якому отримано новий ЕЦП, обрати файл нового ЕЦП, вказати пароль від нового ЕЦП та натиснути кнопку «Змінити ЕЦП». Після успішного виконання вказаних дій з’явиться повідомлення про розгляд поданої заявки. Заявки на зміну ЕЦП розглядаються протягом 1 доби у робочий час.

Рекомендації щодо роботи з Реєстром та роз’яснення щодо заповнення форми е-декларації знаходяться за посиланням. Можливо у заповнені е-декларації допоможуть відповіді на найчастіші запитання.

Національним агентством підготовлено відеокурс з роз’ясненнями щодо заповнення е-декларацій за розділами.

Якщо ви ще не маєте інформації про ваші доходи з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків, то відомості ви можете отримати, зайшовши у свій особистий електронний кабінет, де ви можете отримати зазначені вище відомості протягом дня.

Рекомендуємо подавати декларацію в кілька етапів, обов’язково перевіряти усі відомості і лише тоді відправляти в реєстр. Перед тим, як накласти електронний цифровий підпис на декларацію, машина її вивантажує і просить підтвердити. На цьому етапі ви можете зберегти її для себе в форматі PDF з відкритими персональними даними. У реєстрі персональні дані декларації вже будуть закриті для перегляду. Також переконайтесь що ваша декларація збереглась не в чернетці, а дійсно направлена у систему.

Раніше «Судово-юридична газета» повідомляла про те, як працює автоматична перевірка електронних декларацій. Прес-служба НАЗК опублікувала інфографіку та відео, що роз’яснюють механізм роботи Системи автоматизованого контролю декларацій.

Також ми повідомляли, що заповнювати декларацію про доходи стало простіше. На офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України з’явився сервіс, який допоможе заповнити електронну декларацію про доходи без помилок.

Окрім того, стало відомо, як змінити електронну поштову скриньку в Єдиному державному реєстрі декларацій. Відповідну інструкцію оприлюднило Національне агентство з питань запобігання корупції.

Джерело: https://bit.ly/2EQtaMs