flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Українське право: Роз’яснено процедуру повернення адмінсправ після апеляції

05 квітня 2019, 09:00

Сьомий апеляційний адміністративний суд роз’яснив процедуру повернення адміністративних справ після їхнього апеляційного перегляду, відповідальними за яку є секретарі судового засідання.  

У Кодексі адміністративного судочинства України повернення адміністративних справ до суду першої інстанції після їхнього апеляційного перегляду регламентується статтею 326, у якій зазначено, що після закінчення апеляційного провадження матеріали справи, крім тих що зберігаються виключно в електронній формі, повертаються до суду першої інстанції, який її розглядав, у п’ятиденний строк з дня вручення постанови (ухвали) учасникам справи.

Про алгоритм дій, яких повинен дотримуватись секретар судового засідання, для повернення адміністративної справи до суду першої інстанції розповімо вам сьогодні у нашій статті.

І перше, на що варто звернути увагу, – це «п’ятиденний строк».

Адже досить часто виникають ситуації, коли учасник судового процесу, недочитавши до кінця вимоги статті 326, переконливо наполягає на тому, що протягом п’яти днів після розгляду справа має бути повернута до суду першої інстанції.« На жаль, ця думка хибна.  Як би суду апеляційної інстанції не хотілося пришвидшити процес повернення справи, зробити це раніше, ніж учасник отримає постанову (ухвалу), він не може», – пояснили у суді. 

Відповідно до частини 6 статті 251 Кодексу адміністративного судочинства України днем вручення судового рішення є день, коли

судове  рішення вручено під розписку;

суд отримав повідомлення про доставлення копії судового рішення на офіційну електронну адресу особи;

у поштовому повідомленні проставлено відмітки про вручення судового рішення

у поштовому повідомленні проставлено відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи;

у поштовому повідомленні проставлено відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, що зареєстровані у встановленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила суду іншої адреси.

Таким чином, підставою повернення справи до суду першої інстанції для секретаря судового засідання буде отримання підтвердження про вручення постанови (ухвали) учасникам справи.

«Підсумовуючи, варто виділити два ключові аспекти які мають бути дотримані при виконанні вимог статті 326. Перший: наявність підтвердження про вручення постанови (ухвали) учасникам справи та другий: повернення справи у п’ятиденний термін».

🔹🔹🔹

Our publications in the media: The procedure of the return of cases to the court of first instance

The Seventh Administrative Court of Appeal described in detail for the return of administrative cases after their appeal review, for which the secretaries of the court session are responsible.

 

Джерело: https://cutt.ly/VeCpWv